رژیم آب درمانی چیست؟
نوشته شده توسط : شکری

رژیم گرفتن و داشتن اندامی زیبا بسیار خوب و خوشایند است؛ اما توجه به حفظ سلامت اهمیت بیشتری دارد. باید بدانید که دو گونه رژیم وجود دارد: رژیم غذایی سالم و رژیم ناسالم. اگر رژیمی که برمی گزینید، رژیمی درست و هماهنگ با اصول سلامتی باشد، سبک زندگی تان را بهبود می بخشد. بسیاری از رژیم ها شاید به کاهش وزن سریع کمک کنند؛ اما واقعیت این است که ممکن است بدن تان را با کمبودهایی جدی روبه رو کنند و پس از مدتی هم موجب افزایش وزن دوباره شوند. رژیم آب درمانی یکی از این نوع رژیم هاست. در این مقاله در مورد رژیم آب درمانی و خطرات احتمالی آن صحبت خواهیم کرد.

انواع رژیم لاغری

رژیم لاغری به دو دسته کلی تقسیم می شوند که از هر دو برای لاغری و کاهش وزن استفاده می شود.

  • رژیم لاغری اصولی
  • رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری اصولی

استفاده از رژیم های لاغری اصولی می تواند یکی از بهترین روش های لاغری باشد. رژیم های زیر از جمله رژیم های لاغری اصولی هستند.

  1. 1.      رژیم مدیترانه ای
  2. رژیم کانادایی
  3. 3.      رژیم کتوژنیک

رژیم لاغری سریع

برخی از رژیم لاغری وجود دارند که استفاده از آن ها پیشنهاد نمی شود. رژیم های لاغری سریع برای سلامت بدن بسیار مضر می باشند. اما به دلیل اینکه سرعت کاهش وزن در این رژیم ها زیاد است، طرفداران زیادی دارد. اما سرعت کاهش وزن به همان اندازه که زیاد است به همان اندازه نیز با سرعت زیادی وزن شما باز می گردد. از جمله رژیم های لاغری سریع می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. رژیم آب درمانی
  2. 2.      رژیم سه روزه

رژیم آب درمانی چیست؟

رژیم آب درمانی یکی از رژیم های معروف در میان مردم است و انواع مختلفی دارد، اما همه آن ها در یک چیز مشترک هستند یعنی بسیار دشوارند. در این رژیم فقط آب می خورید و چیز دیگری مصرف نمی کنید. در برخی از انواع رژیم آب نیز توصیه می شود به مدت چند روز آب بنوشید، اما با شروع کاهش وزن میوه و سبزیجات را شروع کنید. برخی از انواع این رژیم نیز خوردن سیب به همراه آب را اجازه می دهند.

جولی آپتون (پزشک و متخصص تغذیه) درباره این رژیم می گوید: «رژیم آب همان روزه گرفتن است». اگر بدن سالمی دارید چند روز روزه گرفتن مشکلی به وجود نمی آورد و تاثیر مثبت دارد، اما کاهش وزن تنها با نوشیدن آب روش مناسبی برای کاهش وزن نیست. در این رژیم، بسیار گرسنه خواهید شد و پس از چند روز به الگوی غذا خوردن خود در گذشته باز می گردید و همان وزنی را که کم کردید دوباره و حتی بیشتر از قبل اضافه می کنید؟

منبع: https://www.dritm.ir/

 





:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: